Ambassadeur van Montenegro op werkbezoek in Duffel

Op 26 maart 2014, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Op 26 maart bracht de ambassadeur van Montenegro een werkbezoek aan de gemeente Duffel. Aanleiding zijn de Special Olympics in september 2014.

Voorafgaand aan deze spelen is er een Host Town Program waarbij Duffel gastgemeente is voor de delegatie van Montenegro.

Van 9 tot en met 13 september wordt de 12-koppige Montenegrijnse delegatie, met atleten en tafeltennissers, in Duffel opgevangen. Vanaf het moment van aankomst in België tot hun vertrek naar het Olympische dorp, zullen zij tijd hebben om zich in onze gemeente aan te passen aan het klimaat, uit te rusten, onze gastronomie te ontdekken, nog wat te trainen en toe te werken naar het moment waarop ze zo lang gewacht hebben. Deze 4 dagen staan in het teken van rust, ontspanning en een aantal culturele activiteiten en festiviteiten. Het wordt dus voor de delegatie een heuse onderdompeling in het Duffelse buurt- en verenigingsleven.

Bedoeling is dat de ontvangst een unieke ervaring wordt voor zowel de atleten als de inwoners van Duffel.