N-VA Duffel laat Den Daak niet los

Op 24 februari 2010

Naar aanleiding van de voorbije gemeenteraad wil N-VA Duffel nog eens duidelijk benadrukken dat wij jongerencentrum Den Daak niet loslaten.  Wij blijven vanuit de meerderheid waken over de gang van zaken.  Wij zullen het schepencollege blijven vragen naar de stand van zaken en de stappen die zij ondernemen in hun zoektocht naar een nieuwe locatie.  De N-VA heeft zelf reeds voorstellen voor een andere mogelijke geschikte locatie voor Den Daak aan het college gedaan en zal die ook blijven doen en zal blijven benadrukken dat die nieuwe locatie in overleg met de raad van beheer van Den Daak zal worden gezocht.
Als N-VA willen wij ook reeds melden dat wij geen voorstander zijn van een integratie van jongerencentrum Den Daak in het gemeenschapscentrum.  Door deze integratie vrezen wij dat de autonomie van Den Daak als jongerencentrum in het gedrang komt.  Wat het college ook mag beloven, wij zijn voorstander van een autonoom jeugdhuis dat voor zijn werking niet beknot mag worden door eventuele activiteiten in het gemeenschapscentrum.
Voor verdere vragen of opmerkingen omtrent dit thema kan u steeds terecht bij ons gemeenteraadslid Koen Frederickx of bij Geert Aerts, voorzitter N-VA Duffel.