N-VA Duffel maakt eerste vijf plaatsen en lijstduwer bekend

Op 4 juli 2012, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Jong N-VA

Eerder maakt N-VA Duffel al bekend dat Marc Van der Linden op 14 oktober de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen zal aanvoeren. Nu plakt de partij ook namen op de eerste vijf plaatsen en op de lijstduwersplaats.

Op de tweede plaats staat jongerenkandidate Sofie Joosen , gevolgd door de afdelingsvoorzitter Geert Aerts op de derde en uittredend OCMW-raadslid Rita Bellens op de vierde plaats. De vijfde plaats wordt ingenomen door Theo Boel. Theo was in het verleden 20 jaar lang huisarts in Duffel. N-VA gemeenteraadslid Koen Frederickx zal de lijst duwen.

Lijsttrekker Marc Van der Linden : " Met deze lijst brengen we een ploeg in stelling met een goed evenwicht tussen politieke ervaring en vernieuwing. Koen Frederickx,Geert Aerts en Rita Bellens draaien al lang mee in de lokale politiek en kennen het klappen van de zweep. Met Sofie Joosen op de tweede plaats bewijst de N-VA dat wij niet alleen naar de jeugd willen en zullen luisteren maar dat wij er ook resoluut voor kiezen om jongeren kansen te geven om actief mee het beleid te bepalen."

Ook voorzitter Geert Aerts is uitermate tevreden : " De N-VA in Duffel wil, met de steun van de kiezer,  onze gemeente de volgende zes jaren mee besturen. Wij hebben een toekomstgerichte visie en een sterk project voor Duffel dat wordt gedragen door bekwame schouders. "

Gemeenteraadslid en lijstduwer Koen Frederickx : "Zes jaar geleden kwam onze partij nog in kartel op. We hebben deze legislatuur de uitvoering van het kartelprogramma steeds loyaal ondersteund maar we stelden ons ook zeer kritisch op wanneer nodig. Nu de N-VA met een eigen lijst opkomt, vragen wij onze inwoners om hun vertrouwen zodat wij  voor hen de kracht van de verandering kunnen realiseren."

Zittend van links naar rechts : Rita Bellens,Theo Boel, Marc Van der Linden en Sofie Joosen.

Staand van links naar rechts : Koen Frederickx en Geert Aerts.

2e plaats             Sofie Joosen

Sofie is 25 en werkt als tandartsassistente. Zij is voorzitster en oprichtster van Jong N-VA Duffel en zit ook in de Duffelse jeugdraad.  Sofie organiseert mee Theater Water.

3e plaats             Geert Aerts

Geert (56) is leraar aan het Sint-Romboutscollege te Mechelen. Hij is niet alleen voorzitter van de lokale afdeling maar ook van N-VA arrondissement Mechelen. Geert is vader van twee twintigers en was in het verleden actief in de Duffelse studentenclub Moeder Thybaert. Hij was ook de drijvende kracht achter Quincy Radio Duffel.

4e plaats             Rita Bellens

Rita zetelt voor de N-VA in de OCMW-raad en is beroepshalve kantoorverantwoordelijke voor een dienstenchequebedrijf in Mechelen. In 2010 werd ze van op een onverkiesbare geachte 7e plaats op enkele tientallen stemmen na verkozen in de Kamer. Rita was lange tijd voorzitster van de VWDC (Verenigde Winkeliers Duffel Centrum). Zij is ook de Duffelse kandidate voor de provincieraadsverkiezingen waar ze eveneens de vierde plaats op de N-VA lijst inneemt.

5e plaats             Theo Boel

Theo was twintig jaar lang huisarts in Duffel en was ook geruime tijd coördinerend geneesheer van het rusthuis Sint-Elisabeth. Daarnaast was hij ook nog gerechtsarts voor het gerechtelijk arrondissement Mechelen. Hij oefent nu een hoge kaderfunctie uit bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij. Theo is gehuwd en vader van twee twintigers.

lijstduwer 25e plaats  Koen Frederickx

Koen zetelde de afgelopen zes jaar als gemeenteraadslid van de N-VA. Hij is gehuwd en vader van twee jonge kinderen. Koen is professioneel bezig met het begeleiden van jongeren. Hij gaf ook leiding in Chiro Duffel Oost en is danser en muzikant bij volksdansgroep De Moeffeleer. Hij was ook twee jaar voorzitter van de Duffelse jeugdraad.