Avontuurlijk spelen

Op 30 juni 2015, over deze onderwerpen: Jong N-VA

Wie er al eens kwam kon zien dat het speelplein in de Mijlstraat er lange tijd bij lag als een groot, en vaak drassig, grasplein met slechts enkele speeltuigen. De vraag uit de buurt was dan ook groot om meer uit dit buitengewoon plekje te halen. Het speelplein in de Arenbergwijk is reeds klaar en nu komt de Mijlstraat aan de beurt. We zijn als Jong N-VA dan ook verheugd dat het gemeentebestuur wil inzetten op het avontuurlijker maken van de speelpleinen in Duffel. Kinderen moeten immers de kans krijgen hun grenzen te verleggen.

Met de hulp van de plaatselijke scouts, school, kerkfabriek en buurtbewoners, heeft het Regionaal Landschap Rivierenland een plan opgesteld voor de heraanleg van het speelplein in de Mijlstraat. In een eerste fase werden reeds bomen en struiken aangeplant door de school met hulp van Natuurpunt en de Duffelse groendienst. De scouts kreeg nadien de eer om twee wilgenhutten te bouwen. Ook werd er een basketpleintje aangelegd. In een volgende fase komen er nog enkele heuvels, zitbanken, picknicktafels en een poel.

Jong N-VA is dan ook tevreden met de eerste resultaten en we kijken samen met de buurt al uit naar het moment dat deze werken volledig klaar zijn.