Sofie op Voka bedrijfsstage bij Pfizer.

Op 27 juli 2017, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Al enkele jaren organiseert VOKA tijdens het parlementaire reces bedrijfsstages voor parlementsleden. Op deze manier kunnen de volksvertegenwoordigers van op de werkvloer onze Vlaamse bedrijven leren kennen. Dit jaar nemen 104 parlementsleden deel aan de bedrijfsstages waarvan 5 in de regio Mechelen. Sofie Joosen beet de spits af met haar stage bij Pfizer in Puurs.

Pfizer is al meer dan 50 jaar een gevestigde waarde in Puurs. De site produceert en verpakt hier op hoogtechnologische wijze inspuitbare geneesmiddelen – waaronder vaccins - en is op dit vlak een wereldwijde topspeler. Het bedrijf zorgt voor meer dan 2000 arbeidsplaatsen, waarvan er meer dan 1000 gecreëerd werden de laatste 5 jaar. En daar stopt het niet, er wordt nog uitgebreid. Een lokaal bedrijf dat tot de absolute wereldtop behoort. De ideale stageplaats dus voor een parlementslid uit de regio.

Sofie Joosen : “ Het is al de derde VOKA bedrijfsstage die ik met veel plezier volg. Je doet als parlementslid, uit eerste hand, kennis en ervaring op die van pas kunnen komen wanneer we in het parlement het regelgevend kader uittekenen waarbinnen onze bedrijven moeten werken. Het is dus een zeer nuttige dag bij een interessant bedrijf dat veel betekent voor onze regio.” Pfizer is een bedrijf dat constant innoveert en ook heel veel belang hecht aan het milieu. Zo werd voor Sofie geregeld dat ze kon carpoolen met een werkneemster. Duurzaamheid is hier geen puur ecologisch doel op zich maar wordt ook pragmatisch bekeken vanuit een bedrijfseconomische invalshoek. Het was dus op vele vlakken een meer dan geslaagde stage.

Sofie Joosen : “Indrukwekkend om een innovatieve farmaceutische site als Pfizer Puurs van dichtbij te ervaren. Het is aan het beleid om bedrijven te ondersteunen in hun groeiverhaal. De verankering in onze regio is een prioriteit, gezien de bijdrage aan de economie en de tewerkstelling. Wat ik onthoud van dit bezoek zijn de enorme focus op kwaliteit en veiligheid, de continue zoektocht naar innovatie en de expertise van de medewerkers met steeds de patiënt in het achterhoofd.”