N-VA Arrondissement Mechelen kiest nieuw bestuur.

Op 2 maart 2011, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

N-VA ARRONDISSEMENT MECHELEN HEEFT NIEUW BESTUUR

Geert AertsAfgelopen dinsdag hield het N-VA-arrondissement Mechelen haar nieuwe bestuursverkiezingen. Uit meer dan vijftig kandidaturen werd het volgende bestuur verkozen:

- Geert Aerts (foto) uit Duffel werd herkozen als arondissementeel voorzitter.

- Ondervoorzitter werd Willy Anthonis, OCMW-raadslid uit Heist-Op-den-Berg.

- Arrondissementeel secretaris Rik Verwaest, gemeenteraadslid in Lier, werd eveneens herkozen.

Het arrondissement Mechelen stuurt, naast voorzitter Geert Aerts (Duffel) en secretaris Rik Verwaest (Lier), ook vijf vertegenwoordigers naar de partijraad, het hoogste partijorgaan van de N-VA. Verkozen tot partijraadslid werden Jos Mariën uit Sint-Katelijne-Waver, Staf Geysemans (Berlaar), Marc Jans (Heist-op-den-Berg), Rita Bellens (Duffel) en Guido Vaganée (Bonheiden).

Tot slot werden ook acht arrondissementele bestuursleden verkozen: Jeroen De Cuyper uit Putte, Karolien Huibers (Bonheiden), gemeenteraadslid Eddy Gorris uit Heist-op-den-Berg, Filip De Laet (Willebroek), Frank Geets (Sint-Katelijne-Waver), Bruno Van Camp (Nijlen), Christ'l Cottenie (Bonheiden) en Dominick Vansevenant (HODB).

De nationale parlementsleden en gedeputeerden uit ons arrondissement zetelen ook automatisch in het bestuur. Het gaat om gedeputeerde Bart De Nijn, de Kamerleden Bert Wollants, Inge Faes en Reinilde Van Moer, senator Frank Boogaerts en Vlaams Parlementslid Marc Hendrickx.

Voorzitter Geert Aerts is zeer tevreden met het nieuwe bestuur. "Met deze goede mix van jonge krachten en ervaren bestuursleden uit alle gemeenten van ons arrondissement zijn wij uitstekend gewapend om alle afdelingen in 2012 volop te ondersteunen naar een volgend verkiezingssucces!", aldus de voorzitter.