Nieuwe atletiekpiste voor AC Duffel

Op 16 maart 2024, over deze onderwerpen: Sport en vrije tijd
AC Duffel krijgt een nieuwe atletiekpiste

Atletiekclub Duffel bestaat 75 jaar. Al meer dan de helft van die tijd malen de atleten hun kilometers af op dezelfde piste. Na al die jaren is de piste dan ook aan vervanging toe. We zijn blij dat we deze gevestigde waarde in de Duffelse sport een nieuwe atletiekpiste kunnen geven.

Bewegen is gezond en dat doen ze bij AC Duffel uiteraard maar al te graag. Na meer dan 40 jaar dienst is de atletiekpiste versleten. Tijd voor renovatie! Niet alleen de bovenlaag zal aangepakt worden maar er wordt ook gekeken naar de asfaltlaag en fundering. Via een groepsaankoop van Sport Vlaanderen is er een firma aangesteld die de renovatie zal uitvoeren. De renovatie zal uiteraard in samenspraak met de atletiekclub en de aannemer gebeuren. Als alles goed gaat, kan de renovatie op maandag 13 mei al starten. ‘AC Duffel telt heel wat jonge Duffelaars. We willen hen in de beste omstandigheden laten sporten en wie weet zorgt dat ook voor nog betere prestaties’ zegt onze burgemeester Sofie Joosen.