Plannen nieuwe fuifzaal klaar

Op 9 juni 2023, over deze onderwerpen: Jeugd

Vanaf de zomer van 2024 zullen Duffelse jongeren zich met hun vrienden kunnen uitleven op fuiven in een gloednieuwe fuifzaal op domein De Pollepel. We vinden het belangrijk dat jongeren zich goed voelen in hun vel. Bewegen en afspreken met vrienden kan hiertoe bijdragen. Dit kan op de vele sportclubs in onze gemeente maar ook bijvoorbeeld tijdens een lokale fuif. We zijn dan ook zeer blij dat we met de bouw van een nieuwe fuifzaal een van de grootste projecten van deze legislatuur zullen realiseren.

In mei 2019 al startte een werkgroep om de basisvereisten van zo’n fuifzaal vast te leggen. Vele vergaderingen later, niet alleen met de jongeren maar ook met vele andere partners zoals de andere aanwezigen op het domein De Pollepel en de omwonenden, ligt er een stevig dossier klaar. De fuifzaal zal zo’n 300 vierkante meter groot worden en ook twee repetitieruimtes en een deels overdekte buitenpatio bevatten.

De fuifzaal zal op het domein De Pollepel komen te liggen, tussen de tennishal en het Garageteater. Er werd maximaal rekening gehouden met de opmerkingen van de werkgroep, zowel qua locatie als inrichting van de fuifzaal. Eén van de belangrijkste uitgangspunten is het beperken van overlast voor de buren. Zo zal er worden gewerkt met een binnen is binnen-systeem en worden de hoogste geluidsisolatienormen gehanteerd met behoud van akoestisch comfort voor de aanwezigen in de verschillende ruimtes.

Het Lierse bouwteam D’Hulst werd ondertussen aangeduid om de fuifzaal te ontwerpen, te bouwen en in te richten. Als alles vlot verloopt zullen de werken starten in oktober 2023. Onze jongeren zouden dan uit de bol kunnen gaan in de nieuwe fuifzaal tegen het einde van de zomer ’24.