S-bocht Netedijk heraangelegd

Op 8 mei 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Vandaag zijn de werken gestart aan de S-bocht tussen de Gemeentestraat en het G. Vander Lindenplein. Net jaagpad langs de Netedijk wordt veelvuldig gebruikt door fietsers en voetgangers. We maken dit gedeelte van het jaagpad nu veiliger. De werken zullen nog voor de zomervakantie afgerond zijn.

Tijdens de werken zal de bestaande verharding over een lengte van ongeveer 60 meter worden vervangen. Ook de oude vervallen constructies zoals de betonnen muur zullen worden aangepakt. De gevaarlijke S-bocht zal worden weggewerkt en de helling zal minder steil zijn. De keerwand zal uitgerust worden met een open leuning die dienst zal doen als valbeveiliging voor de fietsers en voetgangers.

Tijdens de werken dienen de fietsers en voetgangers een korte omleiding te volgen via de Gemeentestraat en de G. Van der Lindenlaan. Burgemeester Sofie Joosen is tevreden met de aanpassingen: 'We maken het fietsen en wandelen voor onze Duffelaars veiliger en aangenamer. Ook de vele fietsliefhebbers en wandelaars uit de omliggende gemeenten zullen kunnen genieten van de aanpassingen'.