5 jaar onderwijs dankzij Jong N-VA Duffel

Op 24 januari 2022, over deze onderwerpen: Jong N-VA
Overhandiging cheque

Jong N-VA Duffel start het jaar met een goede daad. Niet voor iedereen is onderwijs vanzelfsprekend. In Sri Lanka kunnen de allerarmsten, vaak meisjes, niet naar school. De Duffelse Diane Stabel en haar zus proberen hierin verandering te brengen via hun organisatie Adoptie Sri Lanka. “Door onze donatie kan een kansarm meisje in Sri Lanka vijf jaar lang studeren.”, zegt Eline Van Kerckhoven, voorzitster van Jong N-VA Duffel en gemeenteraadslid in Duffel.

Iedereen maakt bij het begin van het nieuwe jaar goede voornemens. Ook Jong N-VA Duffel doet dit. De jongerenafdeling van N-VA heeft beslist om ook dit jaar een goed doel te steunen. Vorig jaar zamelde Jong N-VA Duffel nog 600 euro in voor vzw Marjan. Een organisatie die mensen met een handicap ontspanningsmogelijkheden biedt.

Dit jaar viel het oog op Adoptie Sri Lanka. “Onze vereniging steunt kansarme gezinnen in Sri Lanka via financiële adopties, geeft studiebeurzen aan arme studenten, bouwt kleuterscholen en huisjes, legt drinkwatersystemen aan, renoveert en bezorgt medische materialen aan ziekenhuizen, sponsort de werkingskosten van een meisjestehuis, enz...De fondsen dienen om al deze projecten te realiseren”, aldus Diane Stabel. De Duffelse dame coördineert enthousiast acties en zamelt geld  in vanuit Duffel, terwijl haar zus Linda zorgt dat het geld ter plaatse goed gebruikt wordt.

Uit al deze mooie doelstellingen koos Jong N-VA om in te zetten op onderwijs en specifiek een meisje te ondersteunen. Piyasoma, een 10-jarig meisje uit Medagama, zal 5 jaar lang naar school kunnen gaan dankzij Jong N-VA Duffel. “Onderwijs is belangrijk voor ieder kind, maar voor meisjes in het bijzonder. Het kan er onder andere voor zorgen dat meisjes meer voor zichzelf kunnen opkomen en zelfstandig keuzes kunnen maken in het leven”, aldus Van Kerckhoven. De financiële adoptie kost 260 euro voor vijf jaar.