Gemeentesecretaris snoert Guido De Vos de mond

Op 3 april 2013, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Na een kwartier wachten, dat staat zo in het huishoudelijk reglement, nam het raadslid met de meeste anciënniteit plaats op de voorzittersstoel. Dat was oud-burgemeester Guido De Vos (CD&V). Gemeentesecretaris Eddy Borremans vroeg hem om het artikel voor te lezen dat stelt dat de gemeenteraad niet kan plaatsvinden als het quorum niet bereikt is. In de plaats daarvan opende Guido De Vos de vergadering en wilde hij schepen Luc Wuyts (CD&V) het woord geven.  Dat was evenwel buiten de gemeentesecretaris gerekend. "Ik vraag u opnieuw dit artikel voor te lezen", zei Borremans behoorlijk ontstemd tegen De Vos.  Die las uiteindelijk de tekst dan toch voor. Hoewel de vergadering toen ontbonden was, las Luc Wuyts toch nog het agendapunt voor waarvoor hij de gemeenteraad bijeengeroepen had. De gemeentesecretaris had toen de zaal al verlaten.
Door het dossier voor de bouw van een nieuwe gemeenteschool dinsdag niet goed te keuren loopt de gemeente volgens CD&V miljoenen euro's subsidies mis. De meerderheidspartijen weerleggen dit.