Duffelse N-VA-kandidaten schrijven geschiedenis

Op 26 mei 2014, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Sofie Joosen (Vlaams parlement) en Rita Bellens (Kamer) werden allebei verkozen met een mooie persoonlijke score. Beiden wisten ze vanop de 11de plaats een zitje te bemachtigen.

Sofie Joosen, schepen in Duffel, behaalde in de provincie Antwerpen maar liefst 11.193 voorkeurstemmen. In haar eigen gemeente behaalde ze een prachtig resultaat met 1.400 voorkeurstemmen. Rita Bellens, gemeenteraadslid in Duffel, wist met 9.546 stemmen eveneens een ticket naar Brussel te versieren.

Voor de gemeente Duffel zijn 2 verkozenen uiteraard een primeur. In een ver verleden zetelde Duffelaar Ludo Sels (VU) al in het parlement. Met 2 verkozen Duffelse dames behaalt de gemeente aan de Nete nu een onverhoopt resultaat.

Rita Bellens en Sofie Joosen: ‘We willen onze afdeling bedanken voor het harde werk dat ze heeft geleverd de voorbije maanden. Dankzij een enorm gedreven campagnegroep onder leiding van onze campagneleider Kristoff Van Genechten behalen we allen samen dit prachtig resultaat. Je hoopt natuurlijk altijd op een mooi resultaat maar dit is uiteraard ongezien’.

Geert Aerts (voorzitter N-VA Duffel): ‘N-VA Duffel bestaat nu iets meer dan 10 jaar. We begonnen toen met 3 idealisten en hebben onze partij uitgebouwd. Het resultaat van deze verkiezing is een kroon op het vele harde werk dat we sindsdien hebben verzet.’