Bibliotheek start met afhaaldienst

Op 7 april 2020, over deze onderwerpen: Vrije Tijd

Tijdens deze periode hebben onze inwoners nood aan extra lees-, kijk- en luisterplezier. Daarom start de bib vanaf vandaag met een afhaalsysteem.

Elk lid of inwoner kan vijf boeken, films of cd’s lenen. Dit doe je door online in de catalogus te checken welke items beschikbaar zijn en ons een e-mail te sturen. Indien dit niet mogelijk is, kan het ook telefonisch tijdens de ophaaluren. De bestellingen worden chronologisch verwerkt. Er wordt telefonisch contact opgenomen om een afhaalmoment af te spreken.

Het hele proces en het afhalen gebeurt onder strikte veiligheidsregels met aandacht voor het respecteren van de sociale afstand. Zo worden ingeleverde boeken 72 uur in afzondering gezet en neemt het bibliotheekteam hygiënische maatregelen bij het klaarmaken van de pakketjes.

Uitgeleende materialen kan men enkel binnenbrengen via de inleverpiramide. De uitleentermijn voor de bibliotheekmaterialen die tussen 13 maart en 3 mei 2020 moeten binnengebracht worden, is automatisch verlengd tot en met 14 mei 2020. Meer info kan je vragen via mail bibliotheek [at] duffel.be of telefonisch op 015 31 35 43 tijdens de ophaaluren.