Duffelse terrasjes kunnen vanaf nu het hele jaar door

Op 21 april 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Tot recent had Duffel geen terrasreglement. Daardoor was er heel wat onduidelijkheid voor onze horeca-uitbaters. Met het nieuwe terrasreglement worden de rechten en plichten voor horeca en gemeente duidelijk gesteld.

Nieuw is dat uitbaters kunnen kiezen tussen een seizoensterras of hun terras een heel jaar door laten staan. Sinds het rookverbod kreeg het gemeentebestuur vaak de vraag van horeca-uitbaters om hun  terras het hele jaar te kunnen laten staan. Bovendien zorgde het jaarlijks afbreken, opbergen en terug opstellen voor heel wat extra werk voor onze horecazaken. Het nieuwe reglement komt aan hun vraag tegemoet.

“Terrasjes zijn niet alleen voor de Duffelse horecazaken een grote meerwaarde, ze brengen ook leven en energie in ons straatbeeld.” zegt schepen van lokale economie Sofie Joosen.  “Met deze maatregel wil het gemeentebestuur de horeca ondersteunen. Zij zijn immers een belangrijke partner in een bruisende gemeente.”