Gemeente en club leggen samen kunstgrasveld aan voor jeugdploegen

Op 28 mei 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

KFC Duffel speelt op het gemeentelijk sportcentrum Rooienberg. De club is vragende partij voor een kunstgrasveld voor de jeugdploegen zodat ook bij slecht weer de trainingen kunnen plaatsvinden. Gemeentebestuur en club vinden elkaar nu en zullen samen het kunstgrasveld realiseren.

Het groeiend aantal jeugdspelers en het beperkt aantal velden speelde de jeugd van KFC Duffel vaak parten. Zeker bij slechte weersomstandigheden werden de velden onbespeelbaar en moest de club uitwijken of trainingen en wedstrijden afgelasten. Daarom was de club vragende partij voor een kunstgrasveld. Op zo’n terrein kan continu gespeeld worden en het lijdt niet onder het slechte weer. De club zal het nieuwe kunstgrasveld financieren zonder dit door te rekenen aan de spelertjes.

Eerder besliste de gemeente al om de nieuwe gymhal te bouwen op het sportcentrum. Er moet wel een bestaand voetbalveld verlegd worden om geen capaciteit te verliezen. De gemeente kocht vorig jaar de daarvoor benodigde gronden aan. Schepen van sport Sofie Joosen (N-VA) licht toe: “De her-aanleg van het C-terrein is de ideale kans om dit jaar het al lang door KFC Duffel gevraagde kunstgrasveld te realiseren. Het budget voor een gewoon voetbalveld was voorzien maar met de bijdrage van de club kunnen we voor een kunstgrasveld gaan. Een win-win voor club en gemeente. Ik ben blij dat de club ons aanbod nu aanvaardt en dat we er samen voor kunnen zorgen dat de voetballertjes van FC hun favoriete sport in de beste omstandigheden kunnen beoefenen.”

Ook voorzitter Raveschot is verheugd: “In ruil voor een jaarlijkse huur van 10.000 aan de gemeente realiseren we eindelijk het langverwachte kunstgrasveld. We betalen zo ongeveer de helft van de totale investeringskost maar ik ben zeker dat dit gaat renderen voor onze jeugdspelers. Voor wat hoort wat natuurlijk. Gedurende de 15 jaar dat we de huurovereenkomst aangaan krijgen we de juridische zekerheid dat we op het veld kunnen spelen. Ik ben blij dat we dit samen met de gemeente kunnen realiseren en dat we weer een mooie stap voorwaarts kunnen zetten voor KFC Duffel.”