Hartverwarmende wafelactie voor Valentijn

Op 14 februari 2023

Vorig jaar kozen we door het gekende virus voor een smoutebollenkraam als origineel alternatief voor de nieuwjaarsreceptie. Dit jaar was voor Valentijn een wafelkraam uit de regio aan de beurt. “We proberen tijdens de koude en grijze wintermaanden de Duffelaars wat gezelligheid en warmte te bieden”, zegt organisator en gemeenteraadslid Kristoff Van Genechten. En de actie was net als vorig jaar opnieuw een succes. Burgemeester Sofie Joosen deelde met de N-VA-schepenen Glorie en Broes bijna 1.000 wafeltjes uit.

Tijdens de wintermaanden zitten heel wat mensen thuis en hebben ze minder sociaal contact. Met onze Valentijnsactie willen we de Duffelaars buiten laten komen en met hen een praatje slaan. En hoe kan dat beter dan met een tasje koffie en enkele wafeltjes op zondagnamiddag. Twee weken geleden organiseerden we onze nieuwjaarsreceptie nog, maar toch wilden we ook deze extra actie op poten zetten. “We merkten vorig jaar tijdens onze smoutebollenactie al dat er heel wat volk langskwam en de mensen zeer positief reageerden. Wij willen als gemeenschapspartij dicht bij de Duffelaars staan. Met initiatieven als deze zien we ook heel wat nieuwe gezichten en dat is fijn”, zegt burgemeester Sofie Joosen.

En dat er veel Duffelaars de actie konden smaken, bewees het aantal wafeltjes dat over de toog ging. Tussen 13 en 16 uur werden er 964 wafeltjes van Toby’s Wafelkraam afgehaald of ter plaatse opgegeten. Je kon dit jaar inderdaad ook ter plaatse een tasje koffie drinken en enkele wafeltjes eten.  Heel wat mensen bleven een praatje slaan. Het zorgde voor een gezellige sfeer op het Duffelse Van der Lindenplein. Ook heel wat kinderen van enkele jeugdverenigingen en hun leiders kwamen weer langs en smikkelden een wafeltje naar binnen.

“Ik zag vandaag heel wat blije gezichten bij jong en oud. Het is belangrijk om de Duffelaars ook met zulke acties te bereiken”, besluit voorzitter Walter Sels.