Hotdogs tegen de kou

Op 8 januari 2024, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

Tijdens de wintermaanden organiseren we al enkele jaren een actie om de Duffelaars wat gezelligheid en warmte te bieden. Na smoutebollen en wafeltjes de voorbije edities werden de inwoners gisteren getrakteerd op hotdogs. ‘De afgelopen weken was het grijs en grauw weer en dan blijven heel wat mensen binnen. Met deze actie proberen we de Duffelaar buiten te krijgen en slaan we een babbeltje met onze burgers’, zegt burgemeester Sofie Joosen.

Hotdogs a volonté

De koude temperaturen schrikten de Duffelaars alvast niet af want er kwamen heel wat inwoners langs voor een hotdog en een tasje koffie. De jeugd kon het initiatief eveneens duidelijk smaken en tekende opnieuw present. Op zondagnamiddag vertoeven heel wat kinderen in de jeugdverenigingen. Voor hen was de actie dan ook een uitgelezen kans om tussen het ravotten door de hongerige magen te stillen.

“Na onze eerdere succesvolle acties en bijhorende positieve reacties besloten we om ook dit jaar iets extra te organiseren voor onze Duffelaars. Uiteraard is er onze nieuwjaarsreceptie nog op zondag 28 januari, maar we wilden opnieuw ook een hartverwarmende activiteit buiten organiseren’, aldus voorzitter Walter Sels.

De Duffelse burgemeester Sofie Joosen en schepenen Dirk Broes en Isabel Glorie staken de handen mee uit de mouwen en bedienden de Duffelaars. ‘Het is altijd fijn om een babbeltje te slaan met de Duffelaars. Heel wat mensen zien mekaar ook voor het eerst dit jaar en dat zorgt voor een hartelijke sfeer’, besluit burgemeester Joosen.