Nieuw skatepark

Op 22 november 2021, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Jong N-VA, Vrije Tijd, Jeugd & Sport

Sinds midden november wordt er gewerkt aan het nieuwe skatepark aan de Rooienberg, vlakbij de Duffelse sporthal. Ondanks de weersomstandigheden begint het skatepark al mooi vorm te krijgen.

Het nieuwe skatepark wordt een duurzaam skatepark. Geen losse skatetoestellen meer maar 1 groot geheel gemaakt uit polybeton. Dit materiaal vraagt weinig onderhoud en zorgt ook voor de minste geluidsoverlast. Het skatepark wordt trouwens gemaakt door Concrete Dreams, een bedrijf met internationale naam en faam.

Schepen Dirk Broes en de gemeentediensten gingen voor de heraanleg in gesprek met de verschillende skaters. Uit deze werkgroep bleek al snel dat de skaters graag op dezelfde locatie wilden blijven. Ook bij het ontwerp en de uitwerking werd er rekening gehouden met de feedback en wensen van de skaters. Het skatepark zal dan ook bruikbaar zijn voor elk type skater, beginner of gevorderde, jong of oud. Ook bmx’ers, inlineskaters en steppers zullen er terecht kunnen.

Als alles op wieltjes verloopt, zullen de skaters vanaf midden januari zich kunnen uitleven op het nieuwe skatepark. De feestelijke opening is gepland begin maart. Tijdens de werken is de bouwwerf uiteraard niet toegankelijk maar ga gerust eens een kijkje nemen.