Nieuwe bestuursploeg voor Duffel

Op 16 november 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeenteraad, Verkiezingen 2018

Op 18 oktober bevestigden N-VA en CD&V dat ze de komende 6 jaren samen de gemeente Duffel zullen besturen. De coalitie beschikt, met 16 van de 25 zitjes, over een zeer ruime meerderheid. De coalitiepartners maken vandaag de namen van de schepenen en de bijhorende bevoegdheden bekend. Eerder werden al de 10 krachtlijnen, die de rode draad zullen vormen voor het finale bestuursakkoord, gecommuniceerd.

Het college van burgemeester en schepenen zal bestaan uit de volgende leden:

Sofie Joosen (N-VA):
Burgemeester: Algemene coördinatie, Veiligheid, Financiën, Sport en Dierenwelzijn

Lili Stevens (CD&V):
Eerste schepen: Cultuur, Onderwijs, Senioren, Bibliotheek, Naschoolse Vorming, Wijkwerking, Toerisme en Feestelijkheden.

Dirk Broes (N-VA):
Tweede schepen: Burgerlijke stand en bevolking, Jeugd, Lokale economie en middenstand, Land- en tuinbouw, Communicatie, Begrafeniszorg en erediensten.

Jos Hellemans (CD&V) vanaf januari 2021 Ann Van Winkel (CD&V):
Derde schepen: Openbare werken, Mobiliteit, Patrimonium, Technisch Centrum, Waterbeheer en Onderhoud publiek domein.

Theo Boel (N-VA) vanaf januari 2021 Isabel Glorie (N-VA):
Vierde schepen: Ruimtelijke Ordening, Milieu en natuur, Sociale huisvesting, Personeel, Administratieve vereenvoudiging en digitalisering.

Luc Van Houtven (CD&V):
Voorzitter Bijzonder Comité/toegevoegde schepen: OCMW-beleid, Sociale economie, Welzijn en gelijke kansen, Gezinnen, Wonen en Noord-Zuid beleid.

Toekomstig burgemeester Sofie Joosen(N-VA): “Ik ben heel fier dat ik deze sterke ploeg mag aankondigen. Het zijn stuk voor stuk supergemotiveerde mensen die de volgende zes jaar hun beste beentje gaan voorzetten voor onze Duffelaars. Het is een goede mix tussen jonge en wat oudere bestuurders, nieuwe frisse ideeën en ervaring, en ook tussen man en vrouw. We beginnen de legislatuur met 4 mannen en 2 vrouwen maar eindigen met een omgekeerde verhouding. Jongeren en vrouwen in uitvoerende functies? In Duffel maken we dat waar!”