Topresultaat voor onze burgemeester!

Op 10 juni 2024, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws
12324 keer bedankt

Sofie Joosen, Duffels burgemeester en Vlaams parlementslid, is opnieuw verkozen als Vlaams Volksvertegenwoordiger. Met een fantastische score van 12.324 voorkeursstemmen trekt ze gezwind terug richting Brussel. Ook de andere Duffelse kandidaten Svetlana Nikolayonok en Kristoff Van Genechten behaalden mooie persoonlijke scores. De partij trekt in oktober dan ook vol vertrouwen richting gemeenteraadsverkiezingen.

Afgelopen zondag heerste er een uitgelaten sfeer in Het Sportcentrum aan de Rooienberg. De Duffelse N-VA-afdeling was er met heel wat sympathisanten bijeengekomen om de verkiezingsresultaten te volgen. Al snel werd duidelijk dat onze partij een fantastische score had neergezet. Onze burgemeester Sofie Joosen behaalde maar liefst 12.324 voorkeursstemmen en gaat zo opnieuw naar het Vlaams parlement. Enkel Minister-president Jambon, parlementsvoorzitter Homans en Antwerpse schepenen De Ridder en Van Doesburg deden nog beter. "Verkiezingen zijn altijd spannend, ik ben dan ook heel blij dat het vele en harde werk van het ganse campagneteam beloond is geworden."

Svetlana Nikolayonok en Kristoff Van Genechten stonden als 6de opvolger op relatief de Europese en Kamerlijst. "We halen in Duffel een prachtige score. Ik wil iedereen bedanken die op ons stemde, iedereen die mee flyers ging bussen, borden ging plaatsen, ons vergezelde tijdens activiteiten, enz." aldus Kristoff Van Genechten. "Het is hartverwarmend om te zien in wat voor een enthousiaste en vriendelijke groep ik terechtgekomen ben. Over gans Vlaanderen behaalde ik 16.807 stemmen, dat had ik nooit durven hopen," besluit Svetlana.