Bouw gymhal van start

Op 5 juli 2020, over deze onderwerpen: Vrije Tijd, Welzijn en sociale zaken

Vandaag werd het startschot gegeven voor de bouw van de nieuwe gymhal aan het gemeentelijk sportcentrum Rooienberg.

Turnvereniging 'Oefening geeft Kracht' is tevreden met de start van de werken. Momenteel huren ze nog ruimte in de gemeentelijk zalen en diverse sporthallen. Dat zorgt voor een versnipperd lesaanbod en grote tijdsinvestering voor de op- en afbouw van toestellen. Deze gymhal is een mooie opsteker voor de toekomst van de club. Maar ook andere verenigingen zullen de zaal kunnen huren.

Ook burgemeester Sofie Joosen, bevoegd voor sport, is uiteraard blij met de start van de werken. 'Dit is een project waarbij we al veel hindernissen hebben moeten nemen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar deze realisatie. Met de bouw kunnen we nog eens honderden Duffelse kinderen een veilige en hedendaagse sportinfrastructuur aanbieden. Er komen ook een heel aantal uren vrij in de gemeentelijke zalen die dan weer kunnen ingenomen worden door andere verenigingen.'

Het gebouw zal normaal gezien klaar zijn in februari 2021, waarna de inrichting kan starten. Ook met de corona-maatregelen en de bijkomende archeologische opgravingen op de site, kan de vooropgestelde timing behouden blijven.