Extra ruimte voor terrassen mag ook in het najaar blijven

Op 2 september 2020, over deze onderwerpen: Lokale economie, Vrije Tijd

Om de heropening veilig en succesvol te laten verlopen, kregen horecazaken in Duffel de kans om hun vergund terras voor deze zomer uit te breiden. Om de Duffelse horeca verder te ondersteunen, besliste het lokaal bestuur om de toelating te verlengen.

Grotere terrassen met voldoende afstand tussen de tafels verkleinen het besmettingsgevaar. Na groen licht van de Nationale Veiligheidsraad kregen horecazaken dankzij de extra terrasoppervlakte meer kansen op een rendabele heropening. De vergunning voor de uitbreiding van de terrassen in het kader van de coronamaatregelen krijgt nu verlenging in de herfst- en wintermaanden tot aan de start van het nieuwe terrasseizoen in 2021.

Schepen voor lokale economie Dirk Broes: “Ook voor deze verlenging zullen we geen kosten aanrekenen. Zo bieden we onze horeca toch een beetje ademruimte. Zij zijn erg zwaar getroffen de afgelopen maanden. Hopelijk kunnen we de komende weken ook nog rekenen op een mooie nazomer.”