Minister Demir op bezoek in Duffel

Op 30 mei 2022, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Natuur en Leefmilieu
Heel wat wandelaars tekenden present

Zondag 29 mei kreeg onze N-VA-afdeling hoog bezoek. Niemand minder dan Minister van Omgeving Zuhal Demir trok samen met burgemeester Sofie Joosen en vele anderen de wandelschoenen aan. Onder begeleiding van Natuurpunt trokken we door het natuurgebied De Mosterdpot. Nadien werd er nog lang bijgepraat tussen pot en pint.

De weergoden waren ons niet gunstig gezind maar dat lieten de vele wandelaars en sympathisanten niet aan hun hart komen. Goedgemutst trokken we met z'n allen de bossen in voor een frisse wandeling. Zelfs enkele boeren uit de omgeving tekenden present. Ze overhandigden naast een brief met opmerkingen bij het stikstofakkoord ook enkele manden met lokaal geteelde producten, een mooi gebaar.
De minister was aangenaam verrast door de grote opkomst en maakte ruim de tijd om met iedereen een babbeltje te slaan. Er werd veel gelachen, gediscussieerd, gedronken en geklonken. Het is mooi om te zien dat de Vlaming sinds de coronacrisis de lokale natuur herontdekt heeft. Natuurgebied De Mosterdpot was dan ook de perfecte locatie voor dit evenement. We willen uitdrukkelijk Natuurpunt bedanken voor de vlotte en zeer aangename samenwerking. Hieronder kan u enkele sfeerbeelden bekijken. Hopelijk zien we u op een van onze volgende activiteiten.