Nieuwe speeltoestellen voor Duffelse hondenweide

Op 13 november 2020, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn, Vrije Tijd

De gemeente Duffel kent veel groen en open ruimte waar baasjes graag met hun hond gaan wandelen. Het is echter verplicht om je hond aan de leiband te houden. Daarom besliste het lokaal bestuur een hondenweide te realiseren ter hoogte van de Standplaats en de Gele Weg.

Daar kunnen de honden vrij rennen zonder dat hun baas het risico loopt op een boete. De hondenweide werd deze week voorzien van een aantal nieuwe speeltoestellen voor honden. Het gaat om een aantal uitdagende spelelementen zoals een brug, plateau's en een wip. Ook in coronatijden is het enorm belangrijk om te bijven bewegen. Dit kan perfect samen met de hond.

Sofie Joosen, burgemeester en bevoegd voor dierenwelzijn: 'De hondenweide is van bij de start een groot succes. In 2021 zal de gemeente ook een tweede hondenweide realiseren in samenwerking met het regionaal landschap Rivierenland. De zoektocht naar een mooie geschikte locatie ging alvast van start.'