Gemeente Duffel koopt domein De Pollepel en stelt de toekomst veilig

Op 31 maart 2021, over deze onderwerpen: Financiën, Vrije Tijd

Het lokaal bestuur Duffel heeft een akkoord bereikt met de eigenaars van domein De Pollepel in Duffel-Oost en zal de gronden aankopen. De aankoop omvat sporthal De Pollepel, 2 parkings, 3 voetbalvelden en het gebouw van het Garagetheater.

Er werden al een tijdje gesprekken aangeknoopt met de eigenaars. Die verliepen de laatste weken zeer constructief en resulteerden uiteindelijk in een evenwichtig akkoord. De totale aankoopprijs bedraagt 850.000 euro. Met deze unieke aankoop wil de gemeente Duffel de toekomst van het recreatiedomein veilig stellen voor de Duffelaar. De Pollepel is immers al een halve eeuw een gevestigde waarde in Duffel-Oost. Vele jonge en minder jonge Duffelaars kunnen er bij sportverenigingen en het garagetheater hun geliefde hobby’s uitoefenen. De site zal nu ook bekeken worden door de werkgroep voor de realisatie van de fuifzaal, mogelijk kan ook dit project voor de Duffelse jeugd hier een mooie toekomst krijgen.

Burgemeester Sofie Joosen, bevoegd voor sport: “Ik durf deze aankoop een historische mijlpaal noemen. Ik ben zeer tevreden dat het deze bestuursploeg gelukt is om de aankoop te realiseren. Het is op korte termijn een extra financiële inspanning maar volgens mij elke euro waard. Op langere termijn plannen we de verdere toekomst.”