Vlaanderen investeert in Duffelse scholen

Op 1 juni 2021, over deze onderwerpen: Financiën, Welzijn en sociale zaken

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert € 460.402,97 in het Sint-Norbertinus Instituut (SNOR) in Duffel. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur.”

“Deze subsidie geeft SNOR de mogelijkheid om noodzakelijke investeringen uit te voeren en stappen te zetten naar een meer duurzame school”, zegt burgemeester Sofie Joosen.

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Duffel ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 460.402,97 in SNOR. Concreet gaat het om asbestverwijdering en de renovatie van het dak.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “We blijven inzetten op vernieuwing en modernisering van onze schoolgebouwen in het belang van alle leerlingen en leerkrachten.”